گوشی های اینده
<-PostCategory-> // 15:13 - چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:,

گوشی های اینده

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در شرایط روحی خاص، یک تماس تلفنی را در مدت کوتاهی چندبار رد کرده باشید. شاید حتی در چنین شرایطی با خود فکر کرده باشید که کاش می‌شد تلفن‌تان وضعیت روحی شما را درک کرده و کمتر مزاحم‌تان شود. صدای مسیج‌ها را قطع کند، برخی تماس‌ها را به صورت خودکار رد کند و با صدای آلارم بی‌موقع آرامش‌تان را به هم نزند.

محققان دانشگاه روچستر معتقدند که چنین چیزی ممکن است. در واقع آن‌ها این امر را ممکن کرده‌اند. آن‌ها نمونه اولیه یک اپ را ساخته‌اند که می‌تواند نوعی درک احساسات را شبیه‌سازی کند که در تلفن‌ها و بسیاری دستگاه‌های دیگر کاربرد داشته باشد.

بنابر توضیحاتی که تیم سازنده در «ورک‌شاپ IEEE درباره فناوری‌های زبان گفتاری» ارایه کرده‌اند، این اپ ۱۲ خصوصیت یا علامت نظیر بلندی و ضرب‌آهنگ صدا را استخراج می‌کند تا بتواند به یکی از ۶ وضعیت احساسی ممکن دست یابد.

گرچه راه‌های متفاوت دیگری نیز برای سنجش وضعیت احساسی وجود دارد، اما راه‌حل دانشگاه روچستر بسیار ساده است. به جای مطالعه مفهوم و سیستم بیان کاربر، یا تلاش برای فهمیدن معانی واژه‌ها، سیستم روچستر تنها با خصیصه‌های ذاتی صدا سروکار دارد. درست همان‌طور که شما می‌توانید وضعیت احساسی یک کنیایی را بدون آن‌که از زبان سواحیلی سر دربیاورید بفهمید، این اپ نیز مستقل از زبان کاربر می‌تواند این نشانه‌ها را استخراج کرده و براساس آن تصمیم بگیرد.






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->